Takto si tu žijeme
Vyučovanie na výtvarnom odbore sa začalo v školskom roku 1967/68. Počet žiakov sa pohyboval v rozmedzí 20-30. Dnes ich máme približne 300. Počas celej existencie výtvarného odboru sa naši žiaci zúčastňovali rôznych okresných, krajských i celoslovenských výtvarných súťaží, na ktorých dosiahli vynikajúce výsledky. Na celoslovenských kolách súťaží ("Žilina", "Výtvarný a literárny Trenčín", "Lidice", "Slovensko moje", "Bohúňova paleta", "Vesmír očami detí") sme získali množstvo ocenení a čestných uznaní. Odmenená bola i naša účasť na medzinárodných výtvarných súťažiach ("Dúha", "Shanken", "Zelený svet", "Európa v škole").
Výtvarný prejav našich žiakov sa okrem súťaží prezentuje aj v bežnom živote. Pred niekoľkými rokmi sme zrealizovali nezabudnuteľnú výstavu našich prác v priestoroch Krajského pedagogického ústavu v Bratislave. Každoročne zhotovujeme pútavé propagačné panely k celoštátnej súťažnej prehliadke detskej dramatickej tvorivosti "Zlatá priadka".
Pedagógovia nášho odboru sa venujú umeleckej tvorbe v rôznych výtvarných technikách, ako je: maľba, grafika, socha, artprotis, smalt, email, fotografia, animácia, počítačová grafika. Zúčastňujú sa na zaujímavých umeleckých a umelecko-didaktických podujatiach (metodické dni, letná akadémia, výtvarný salón učiteľov, tvorivé dielne a pod.).
Veľmi atraktívny je predmet "fotografia a film", v rámci ktorého sa žiaci učia základy v oblasti fotografie a animovaného filmu. Oboznamujú sa so základnými princípmi vzniku fotografického obrazu, so základmi komponovania, analyzujú vyjadrovacie prvky fotografie a vyrábajú si svoj vlastný funkčný fotoaparát. Pri tvorbe animovaného filmu je cieľom postupné oboznamovanie sa s jazykom a výrazovými možnosťami filmu. Žiaci rozvíjajú svoje zručnosti a pracovné návyky, používajú rôzne výtvarné techniky, pracujú s IKT nástrojmi a didaktickou technikou - PC, webkamera, softvér, internet. Žiaci majú tak možnosť pomocou IKT získať informácie, ktoré môžu tvorivo spracovať a využiť vo svojej tvorbe. Zároveň môžu i výsledky, ktoré dosiahnu, prezentovať pomocou IKT, čo im umožní získať širšiu spätnú väzbu a naplniť tak podstatu svojej výtvarnej tvorby, ktorá spočíva v komunikácii medzi autorom a ostatnými prostredníctvom jeho diela.
Mnohí absolventi výtvarného odboru pokračujú v štúdiu na stredných i vysokých umeleckých školách a svojou prácou najlepšie dokumentujú úroveň našej školy.